برف رفت، اما روزهای پرباران اسفند در راه است/
 

رضازاده با بیان اینکه در یک ماه گذشته بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور بیش از نُرم طبیعی بوده است، گفت: در الگوهای هواشناسی این میزان بارش مشاهده می‌شد، اما بارندگی‌ها بسیار فراتر از انتظار بود.

وی تاکید کرد: از آنجا که در دی ماه بارش چندانی نداشتیم و فقط در بهمن ماه شاهد بارش بودیم، نمی‌توان گفت که امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چندانی داشته‌ایم و یا وضعیت بارش‌ها بهتر شده است.

 

تهرانی‌ها به برفی که باریده دلخوش نباشند

مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تهرانی‌ها به برفی که در روزهای اخیر باریده، دلخوش نباشند، چرا که هنوزهم میانگین بارش‌ها در این استان 20 درصد کمتر از میانگین 50 ساله است.

پرویز رضازاده افزود: بارش برف این باور را ایجاد می‌کند که نزولات بسیاری داشته‌ایم، اما مردم باید در نظر بگیرند که میزان بارش‌های هر منطقه در یک سال آبی محاسبه می‌شود و ما در ماه‌های دیگر بارش‌های بسیار کمی داشته و یا حتی در برخی مواقع مانند دی ماه اصلا هیچ بارشی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: سال گذشته با وجود آنکه اصلا برفی نداشتیم، میزان بارش‌ها بسیار بیشتر از امسال بود. چرا که امسال بارش‌ها به صورت مقطعی بود و اگر تجمعی حساب کنیم، بارش چندانی نداشته‌ایم که ما را غافلگیر کند.

مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و دقت بیشتری داشته باشند، افزود: در حال حاضر منابع آب ذخیره‌ای تهران بسیار بسیار کمتر از حد میانگین است و شرایط را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گفته رضازاده، استان‌های قزوین، البرز و سمنان نیز با وجود بارش‌های شدید برف، همچنان در شرایطی مانند تهران قرار داشته و بارش‌های سالانه آنها هنوز پایین‌تر از میانگین بلند مدت است.

وی با بیان اینکه امسال همانند سه سال گذشته بارش‌ها در کشور در حد نُرم معمول است،‌ افزود: پیش از آن به مدت پنج سال خشکسالی داشتیم؛ اما خوشبختانه در چند سال اخیر میزان بارش‌ها افزایش یافته و به طور کلی نمی‌توان روند خاصی برای الگوی بارشی کشور تعیین کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 18 بهمن 1392برچسب:راحت باش,برف,آب,باران,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 257
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 342
بازدید ماه : 578
بازدید کل : 192958
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1